fredag 23 oktober 2015

[Batman] när träningen blir perfekt

Grått, kallt, blåsigt och små regnigt var dagens väder när vi skulle träna, jag var inte alls pepp men eftersom jag ändå var iväg för att göra ärenden så tänkte jag passa på. Vi skulle fortsätta träna på det vi har tränat tidigare och försvåra lite om det är läge för det.

Däcket: Han gjorde rätt varje gång idag, även med hinder för och efter och med en hel del fart och jag behövde inte vara övertydlig vilket kändes riktigt bra! :)

Slalom: Han fixade det som vanligt, försöker träna på mer fart och att han ändå inte ska av misstag springa förbi en port så det blir fel och det går riktigt bra och börjar bli lite fart i han dessutom!


Balanshinder: A:et fortsatt nötande av trampa, försöker få han att köra hela men då hinner han inte trampa men det känns som att han har börjat förstå ändå, måste träna på frikommando oxå, använder ett nu men måste ju ha som är mer funktionsdugligt insåg jag.
Han fick ta hela med fart och då hoppade han över nocken som vanligt men andra gången skärpte han till sig så det känns som det går åt rätt håll. Vippen vippade som vanligt och vi ökade på med lite mer fart och det är inga problem. Försöker oxå få han att inse att smällen som blir när den slår i backen, den betyder nu kör vi och det är det här jag väntar på, så försöker belöna just nu när det smäller.

Hopphinder & byten: Vi körde lite svängar, lite uttryckningar, och lite byten. Lite framförbyten och blindbyten har vi kört och det har fungerat, bakombyten vet jag inte riktigt hur man tränar in men det känns inte som någon stress att kunna det :) Utan bakombyten tänkte vi fokusera på till sommaren!

Sjuktnöjd!! Vi avslutade i tid när vi båda var fulla av energi och på super bra humör, allting gick precis som jag hade hoppats det skulle göra och vi fick lägga på försvårningar!
Äntligen börjar det ta sig och vi får till en del träningar så jag hoppas vi kommer känna oss ännu mer redo när det är dags för tävling, tur vi har en inofftävling först så vi får prova på ridhusmiljö och tävlingsmiljö :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar