tisdag 27 oktober 2015

Rallylydnad. Strukturerad träning och ordentlig planering!

Nu när jag på riktigt äntligen har kommit igång med Agilityträningen så har jag blivit jätte motiverad att ta tag i rallylydnaden oxå. Sen är det extra kul att Gimli är övertaggad när det gäller rallyn. 

Planen är att starta Fortsättningsklass med Gimli och Batman i december (finns ju alltid risk för bortlottning) i värsta fall i Januari. Under tiden ska jag och Gimli träna massor på högerhandling, för efter en start i Fortsättningsklass så är tanken att flytta upp Gimli till avanceradklass. 
Så jag hoppas vi kommer vara redo för det.
Om ni nu tror att jag är så säker att vi bara behöver en till start i Fortsättning för att ta oss upp till Avancerad så är det inte fallet utan vi har redan tre godkända men eftersom Gimli inte tävlat på ett år och knappt tränat heller så vill jag köra en tävling för träningens skull innan vi går upp. 


Batman har ett godkänt resultat i Fortsättningsklass men han har inte ens börjat med högerhandlingen för han har inte tränat eller tävlat rally sen i början på det här året så vi får se hur många starter vi kommer göra i Fortsättningsklass innan vi tränat så vi är klara för Avancerad.

Jag känner mig verkligen motiverad till Rallyn och vill få upp pojkarna en nivå, ge dem fler titlar ;) och se hur långt vi kan nå. Under 2016 kommer jag nog börja tävla med Exit i Nybörjarklass, under förutsättningarna att hans huvud hänger med, hans kroppväxer för fullt men huvudet hänger inte med.
Och de flesta lägger N och A under samma tävlingsdag så då kan man åka och tävla med alla tre om de både Gimli och Batman kommit upp i Avanceradklass. Vi får se hur det kommer gå, jag tänkte då fortsätta blogga om våran träning så ni får läsa vidare här om ni vill ta del av träningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar