onsdag 21 oktober 2015

[Batman] mer agility träning

Någon hade kört medium höjd igår och när det var minusgrader så tänkte jag inte försöka vålda för att höja hindrena och däcket kanske det vore likabra att köra lägre höjd för idag.

Däcket:
Så vi körde med däcket på lägre nivå, det gick super bra, vi började med Fröken J för att blockera en sida, sen utan och vi la på hinder och det gick klockrent idag!!

Slalom:Slalomet känns som det går riktigt bra nu så vi försvårar lite ingångar så får vi se hur det kommer gå när det blir skarptläge.

A:et & vippen:Även här blir det framsteg och även om vi kör hela Aet så hoppar han inte slutet utan springer hela men vet inte hur jag ska få han att stanna, måste diskutera med någon av träningskompisarna hur de har gjort. Känns bra att vi kör Aet lite varje gång så det inte ska slita för mycket på hans kropp och han tar in det jag vill och han har som förstått vad jag är ute efter men jag måste erkänna att ibland är jag lite snabb med klickern så han hinner kliva av oxå, så nu ska det börjas hållas ut lite...

Nästa gång ska jag antingen fortsätta med något som blockerar en sida eller lägre nivå, så vi nu inte förstör det som börjat gå riktigt bra med Däcket, även variera med klicker och godis och leksak.
Längre tid och börja ta hela Aet och få han att trampa i alla fall, men nu känner jag att vi måste börja träna på bommen... För skulle jag veta att vi hinner få allting att fungera i tid så skulle jag kunna anmäla han till agility klass på tävlingen i november men nej jag ska inte stressa även om det är så roligt att tävla.

Det kommer ny tävling i februari som jag planerat att åka på, då behöver man inte hjälpa till vid sidan om heller utan kan lägga all fokus på Batman vilket kommer bli bäst för han! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar