onsdag 25 november 2015

[Batman] ännu mer agility

Igår var jag med Frida och Frida på hundvis och tränade, pga det lite sliriga underlaget så hade vi inte så höga hopphinder, en tunnel och bommen. 
Tränade på en annorlunda start, tränade på hela bommen även bara att trampa och det går verkligen bättre och bättre, fick även träna på att få Batman förbi första tunnelingången och att se vad jag vill att han ska göra så han inte söker den raka linjen. Vi tränade även lite "framåt" så han fick springa på och göra det som finns framför nosen vilket behövs på raksträckor, men när jag ger det kommandot. 
Så jag hoppas och tror att Batman kommer springa framåt vid det kommandot men han kommer i första hand se vad jag vill att han ska göra och vilken väg han ska ta och inte suga för mycket.
Jag är jätte nöjd även med dagens träning och B går verkligen från klarhet till klarhet, idag är det vilodag för Batman och då ska Gimli få träna lite rally :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar