söndag 22 november 2015

[Batman] kontaktfältsträning, äntligen bommen

Igår äntligen, som jag har väntat i vad...veckor? månader?
Nu hade vi bestämt några tjejer att hyra inomhus hallen för att träna kontaktfält och det innebar att Batman äntligen fick träna Bommen igen, har väll hänt 2? gånger senaste året och var anledningen till att vi bara startade i hoppklass.

Han börjar förstå innebörden i att trampa, vi tränar på det med mer och mer fart på A:et och stillastående på bommen. Men jag nu mera ser jag att han bromsar när säger trampa men han hinner inte alltid stanna och det kan ju bero på de enormt glidiga hindrena.
Han har så bra fart på Aet så jag fick ställa fröken J framför så han var tvungen bromsa för att ha möjlighet att hinna trampa, för han skulle ju aldrig springa över henne så det var verkligen en jätte bra lösning på det problemet, sen vet jag inte hur jag ska göra om hon inte är med :P


Blir kontaktfälts träning nästa lördag igen, då ska vi även träna på starter. Inte för att han tjuvstartar men man kan ändå träna på det med störning bara för att det ska fortsätta vara bra och man inte helt plötsligt får en hund som börjar tjurvstarta för att man slappar på den punkten.

Jag vet dock inte ännu om jag ska köra med runnings eller inte, har i alla fall köpt en "löpare" så vi får se om vi ska klicka in den. Däremot funderade jag på att köpa en godis maskin, men det tror jag inte att jag ska göra i nuläget,det känns inte som att jag verkligen behöver en...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar