onsdag 18 november 2015

[Batman] Hoppklass 1 premiär

Hela morgonen var jag illamående och var så nervös, var iväg och hjälpte till med klass 3 på morgonen och passade även på att mäta in Batman som så klart blev en Large hund, jag hade inte räknat med annat heller.
Sen han jag hem en sväng och lugna nerverna och låta Batman vila lite från tävlings miljön.

Det är tur jag har enormt många vänner på plats när jag tävlar för jag behövde verkligen dem för att lugna mina nerver annars vet jag inte vad som hade hänt.

Nerverna släppte rätt fort när man fick börja banvandra, sen hade jag både sambo och barnen som kom och tittade vilket underlättade så man fick tänka på annat än tävling.

Jag måste säga att det var kul att det inte var super lätta klass ett banor men inte speciellt svåra utan man fick ropa fast hunden ibland, man klarade sig bra på framförbyten och det fanns möjlighet att diska sig.

Lopp 1: Det gick hur bra som helst, efter banvandringen så drog jag till en tunnel som vi inte skulle till så min fokus var att JAG skulle visa rätt väg, då blir det oxå tyvärr mindre fokus på att ropa fast han i tid och det blev lite långa lovar. Mina klubbkompisar skrek på mig att springa på där i slutet och när man har gjort det som är lite tekniskt så ska man ju bara springa på.
Vi gick felfria i mål och slutade på en 3e plats med PINNE!!

Lopp 2: En bana som föll mig mer i smaken, den var lättare för mig att hitta linjer i och var riktigt rolig att köra. Och även här gick det hur bra som helst, vi behöver mer rutin så jag vet när jag kan släppa Batman och när jag måste ropa på han men vi kom felfria i mål. 4e plats med PINNE

2 av 2 pinnar, det kan inte gå så mycket bättre på en debut va? ;)

Jag hade tur att slalomet var som hinder nr2 i båda loppen så Batman inte hade för hög fart men han känns rätt stabil på slalomet nu så vi ska börja fokusera på farten och svåra ingångar.

Vad vi ska fokusera på i vinter: 
Tighta svängar.
Svårare ingångar och snabbare slalom.
Jag ska våga springa på mer och lita på att Batman gör rätt.
Svängar och byten
Filma träningar och tävlingar


1 kommentar:

  1. Grattis till Pinnarna (även fast jag inte vet vad det innebär) Det var kul att vara där och se er =)

    SvaraRadera