måndag 9 november 2015

[Batman] inoff agility tävling

Igår var det dags för premiär och innan första bandvandring så var verkligen mina nerver på utsidan, det var som att jag aldrig hade tävlat tidigare. Men direkt vi fick gå in och tävla så släppte det så lite mer tävlingar så får jag nog mina nerver i chack igen!!

Först ut var en Hoppbana, dock klass 2 vilket är överkurs när vi aldrig ens startat i ettan och verkligen inte kört många banor utan mer tränat moment och hinder. Det var bara hopphinder. långhopp och tunnlar (Inget däck slalom eller platten) och det gick hur bra som helst. 

Vi var felfria i mål på en helt okey tid. Lillebror följde med och han var så snäll att han filmade, jag har börjat filma när vi tävlar och ska även bli på träningar så jag får se hur och vad vi gör som blir bra och vad som blir tokigt. 

Blåbärsklassen var tunnlar och väldigt låga hopphinder så vi gick ut och bara körde och hade super kul och även här blev vi felfria och med en bra tid.

Batman var inte så snabb som han brukar vara och man ser det även på filmen och då ser jag även att det är på grund av mig, när jag ska handla så tappar vi massor med fart så det måste vi jobba på och jag tror att mer distanshandling kommer ge oss betydligt snabbare rundor. 

Men det absolut bästa var att den där magiska känslan fanns där och den är viktigare än allt annat. 
Det känns skönt att se sånt här nu direkt så vi vet vad vi ska jobba på för att vi ska ta oss uppåt i klasserna och jag hoppas han ska klara sig hyfsat även när vi flyttat oss uppåt. när det nu blir. Vi har ingen stress men vi har små mål och stora mål och sen finns det så klart alltid drömmar. 

Men eftersom vi inte vet någonting ännu hur det kommer bli med regel revideringen som pågår så kanske det blir fler klasser eller inte, och när man har den faktan så vet man bättre vilka drömmar och mål man ska ha, eller drömmar är ju alltid drömmar och jag har vissa drömmar men det kan krävas rasbyte för att komma sig dit... 

Riktig tävling till helgen, bara hoppklass1 för Batman och mig, men i vinter kommer vi träna massor av kontaktfält så det ska sitta till april, så även det där däcket ;) 
Nästa år då köra vi, nu är vi i startgroparna för att börja tävla och träningen ligger prioriterad! 

Filmerna ligger föresten ute på youtube om någon vill se! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar