fredag 22 april 2011

blodspår #1 - med värsta braiga farfarn

Vi har då värsta braiga farfarn. Idag har vi varit och hälsat på han, eller hos tant Helena, så vi hade massa kompisar att leka med, 4 jaktpojkar och en tax tik (Greta). Inne fick vi bara lek med Greta fast där fanns massa goda märgben + att vi fick diska efter människorna.
Freddie har mesta delen sprungit ute och busat med pojkarna,
men vet ni vad jag fick göra???

Jag matten och min värsta braiga farfar vi gick ut i skogen, jag fick ha på mig sele och långlinan, sen gick vi ut i skogen och ädr visade farfar vad han hade hittat, det luktade konstigt men gott så de guidade mig lite så var det värsta spåret med blod som de kallad det.
Matten tyckte att jag var duktig för det var rätt långt(för att vara första blodspåret + andra spåret någonsin), i svår terräng +  en rätt skarpsväng och jag klarade det i alla fall. Där i slutet var det en jätte rolig och god älgklöv. Den fick jag bära med mig tillbaka och bäst av allt är att nu ligger MITT byte ute i frysboxen och matten har lovat att vi ska ha så där kul snart igen :)
Dock har matten lovat brorsan att han oxå ska få men jag vet inte om jag vill låna ut min klöv, hur hade ni gjort?
Hur firar ni påsk?

Nospussar
//Bilbo spåraren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar