tisdag 14 augusti 2012

Bilbo apporterade igelkotte

Bilbo har ju en tendens att hitta på nya egna trick, det senaste i raden är att apportera(jag hade varit över lycklig om han kom med apporten, för nu gör han bara det när det behagar han själv) nej istället så kom han bärandes på en livs levande igelkott, japp han hade igelkotten i munnen!!
Gimli var först framme uti den och var lite närgången så han pep till men direkt jag ropade kom han springandes, han gillar verkligen sin belöning vid inkallningarna :)
Bilbo släppte igelkotten direkt jag sa åt han att spotta ut(skönt att sånt fungerar även med fjärrdirigering) sen ställde han sig och vaktade den tills jag kom och tog över jobbet. Gimli skällde 1 gång sen inge mer och Bilbo var knäpptyst, han som alltid annars ska skälla.
Älskade duktiga storpojkar!! :)
//Matten

3 kommentarer:

  1. Wow! Vilka upplevelser ni har där uppe i norr!

    SvaraRadera
  2. Glad att mina hundar är för små för att apportera igelkottar, har fått plocka igelkottsloppor på både Hilda & Lucky och då har de ändå inte haft närkontakt med nån "kotte" utan bara sprungit i gräset. BLÄ! Men, det måste ju typ vara en loppas största "fail" att hoppa på en nakenhund ;)

    SvaraRadera
  3. Sv: KCS är en sjukdom som även kallas "torra ögon", förkortningen står för Keratoconjunctivitis sicca. När man kollar KCS så mäter man alltså tårproduktionen för att se så den är normal.

    SvaraRadera