onsdag 1 augusti 2012

idag kom jag på bordsråttorna....

B&J: Heej mamma/matte är du här...

Mamma/Matte: Vad gör ni på bordet?   B&J: Va? Vem är på bordet?

(B försöker se oskyldig ut och fröken J försöker se söt ut)
Det är tur dessa två busar är söta och oftast snälla(de gör mig gråhårig) men vissa dagar hittar de bara på hyss, mot varandra(snor varandras leksaker/ben) eller som idag tillsammans. De är ett radar par utan dess like men jag gillar det band de har och att Bilbo skäller om fröken J gör något dumt och farligt och Fröken J hutter med fingret och säger åt Bilbo när han skäller eller gör något han inte får...
//Mamma-Matten

3 kommentarer:

  1. så typiskt (sött) för barn och djur att se ut som att det regnar, när dom gjort nått dom inte får:-/

    SvaraRadera
  2. Härligt med barn och hund tillsammans!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att jag hann rätta till felet innan du hann in på bloggen min:-) Finska lapphunden var en väldigt trevlig hund att stifta bekanstskap med. Lugn och sansad och arbetade bra och noga.

    SvaraRadera