fredag 10 augusti 2012

Gimli agility träning #6?


  Idag var helt plötsligt VIPPEN är läskig så nu är vi tillbaka på ruta 1 där så nu sitter vi mest på den och käkar godis och försöker klicka in att den är skitrolig(vilket den aldrig ha varit men inte heller jätte läskig utan mest bara spännande) Så jag uttryckte ett "Åh" och sen blev den läskig.. men man blir ju starkare av motgångar ;)
                      
Även PLATTEN har han ogillat, men idag körde vi den med släpupphållningshjälp och sen när vi körde en hel bana så sprang han in i den men jag kunde själv lyfta lite så han kom igenom :) Det var ett stort viktigt framsteg.

Han tog 12 pinnar på slalom även idag och börjar ha högre och högre fart idag var det även lite mer störning så de tar sig.

Han fick provhoppa något L hinder och det går jätte bra(han har ännu inte tänkt tanken på att krypa under men det är nog eftersom han aldrig fått chansen)

Godis-slick på nosen-goooodis
En hel bana där både jag och han fick tänka till. handlingen behöver jag tänka mer på men Gimli har börjat tänka till mer på vad jag visar och gör rätt + att han visar glädje när det blir lite fart men jag ska dela upp banorna för att belöna mer för att göra det ännu roligare :)
Gimli vilar i skuggan
Idag är jag enormt stolt över Prins Gimlis framsteg så jag kunde till och med lägga upp bilder där jag själv är med. Jag är alltid stolt men idag extra stolt ;) Det känns bra när man som okunnig lyckas lär sin hund så det blir rätt!!  //Matten

2 kommentarer:

  1. Vad roligt, duktiga ni är :)

    SvaraRadera
  2. Det är bara att börja om med gungan, med så stora framsteg i övrigt gör det ju ingenting alls. =)

    SvaraRadera