onsdag 26 september 2012

Gimli på Social & balansträning!

Vi har ju glömt att berätta att i söndags åkte vi(Jag & Gimli) till grannstaden för att Gimli skulle få lite träning, vi har varit lite dåliga på att träna i stadsmiljö och nu fick han göra det med nya hundar & människor.
Det blev massa balanserade på höga saker och även åkande av rushkana vilket hundarna älskade, jag ville åka på den här hundträffen för att få träna kontaktövningar med enormt mycke störning och nu ska vi fortsätta försvåra och träna stabilitet med olika övningar.
Har ni några bra kontakt övningar eller annat att träna i vardagen?
//Matten

2 kommentarer:

  1. ska erkänna att jag är väldigt dålig på att använda mig av kontaktövningar. Härligt att åka in till staden lite också det gör man allt för lite med hundarna. Men jag lär ju nu ändra mig.

    SvaraRadera
  2. Det låter jättebra! Jag kör rätt mycket miljöträning med min hund, vi går ned på stan, är på marknad, café och travbanor. Han är väldigt miljösäker vilket är ovanligt med hans ras.

    SvaraRadera