onsdag 5 september 2012

[TrickTräning] #1 inlägg 1

Att springa runt en sak, är något man kan ta med sig ut på vardags promenaderna(hunden kan ju själv leta upp något att springa runt) men även på agility och freestyle är det användbart.

Jag har tänkt träna Gimli(1 åringen) eftersom det är han jag i första hand tränar agility med.
Först hade jag tänkt att ha "Runt" som kommando men så kom jag ihåg att på agility kursen i juni så fick vi tipset om att lära in "Sick & Sack" olika ord för högervarv och vänstervarv så jag ska fundera idag om det blir orden "Sick & Sack" eller om jag ska ha något annat, någon mer förslag? Det går ju egentligen med vilka ord som helst "Ying & Yang", "Humle & Dumle" osv

Klickern kommer jag använda till detta trick men eftersom Gimli är som han är så ska man ibland använda sig av godis- och ibland leksaksbelöning så det måste vi prova fram men eftersom vi vill ha fart med i bilden så tror(hoppas) jag hans pipgris lär få vara med och leka.

Det finns fortfarande en chans att haka på, vi säger senast fredag får ni hojta till om ni vill delta, skulle man inte hinna klart ett trick gör det inge eller om man får mycke annat som gör att man får avbryta så får man haka på nästa tåg men det skulle vara roligt att vara några stycken :) 
Och om man vill vara med får man mer än gärna komma med idéer på trick och saker runt omkring, och man måste ju inte filma träningen utan man kan skriva eller fota eller även här göra lite som man vill ;) 

Här -> [TrickTräning #1] kan man läsa om det...  

& här kommer ni till Hella som oxå är med -> HELLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar