måndag 3 september 2012

lista..

Hittade två roliga listor på pshundar.se

Hur kom du in i hundvärlden?
Det har alltid funnit hundar runt mig men inte inom familjen men pga en tax-golden blandning som var opålitlig kring barn så blev jag hundrädd tidigt och sen har jag byggt upp den relationen....

Hur gammal var du när du blev med hund?
Min första köpte jag nä jag var 21-22

Vad är dina mål med din hund?
Att vi ska ha en bra/tight relation och ha roligt tillsammans!!
Sen vill jag ställa ut,tävla rally och agility men vi får se vilken hund som vill göra vad.

Lämnar du din hund ensam hemma, hur ofta?
Jo för träningens skull men har de alltid med nästan för jag kan alltid ta med dem när jag åker till folk.

Skulle du låta någon annan träna din hund?
Beror på i vad, vilken hund och vilken person...

Lämnar du din hund i bilen om väder tillåter?
Ja varför inte? Ska man handla eller så när man är på väg någonstans är det bättre med bilen än en stolpe ute..

Är din hund med på jobbet? Eller vart är din hund när du arbetar/studerar?
Mammaledig så det är vad jag "jobbar" med så jag är alltid med mina hundar.

Litar du på din hund?
Man kan aldrig lita på någon till 100% inte ens sig själv :P

Litar din hund på dig?
Vet inte men de tyr sig till mig i obekväma situationer.

Har din hund några rädslor?
Bilbo tycker okända hundar på nära avstånd är lite jobbigt,de andra har jag inte hittat några.

Vilka kurser har du och din hund gått på?
Valpkurs, unghundskurs, agilitykurs. (Planerar även någon mer...)

Pick one!

Koppel / Lös
Levergodis / hemmagjort godis
Lydnad / Agility
Freestyle /  Sök
Drag / Spår
Långpromenad / Miljöträning
Renras / Blandras
Hane / Tik
Privatkurs / Brukshundsklubbskurs
Träna själv / Träningsgrupp
En hund / Fler hundar
Kastrerad / Okastrerad
Tävlingshund / Tävlande sällkapshund/ Sällskapshund
Stor hund / Mellan hund/ Liten hund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar