torsdag 6 september 2012

liten med humör {skrivet igår}

Liten Zeke har visat sig ha ett humör som jag faktiskt inte tidigare har sett på en lapphund(vad jag kan komma ihåg) detta visar han när han är trött.
En kvinna lyfte upp han på en fotbollsmatch och då morrade han och lät jätte sur nästan ilsk men sen slocknade han i min famn och sov stenhårt i 1 timma.


Idag hade han gjort en spagrop ute under en stupränna så fick krångla ut han och han började låta massor, morrade och var sur som f-n!! Men han fick då finna sig i att bli torkad och hanterad och nu ligger han och gnager ben. Jag tror han är grinig när han är trött och eftersom hundarna här får lära sig att akta sig för fröken J så sover de inte så djupt men lillen har redan lärt sig att han får vara ifred om han sover under saker så det blir nog bättre. Jag hoppas att han kan lägga energin på fart i agility sen istället!! :)


Det verkar som att jag har 3 han hundar av samma ras som är HELT olika, att köpa hund är verkligen att köpa grisen i säcken ;P


//Matten

1 kommentar:

  1. hehe...jag har också tre hundar av samma ras som har helt olika personligheter!

    SvaraRadera