söndag 16 september 2012

Lapphundshelg

I helgen har vi haft lapphundsträff med övre norra :) Igår hade vi tipspromenad och grillade, idag har vi tränat och surrat ännu mer ;)
Gimli och Zeke har fått en hel del träning så som miljö, passivitet, löptik, okända hundar, koppel träning, promenad träning, någon annan som håller i kopplet och petar och känner....
Gimli har även tränat lite lydnad och agility vilket har gått jätte bra, sen har de tränat på att vara fast bundna vid en krok i väggen brevid andra hundar undertiden som jag med flera byggde bana och de var tysta och försökte inte ens leka med kända eller okända hundar och det kändes jätte jätte bra för ingen av mina har blivit tränade på att bli bundna och jag går därifrån.

De har varit så snälla och lugna och lyssnat när jag sagt ifrån för det passar sig inte alltid att leka, eller vara sur(Zeke blir sur på andra hundar som han tycker är för på, så då morrar han massor) Gimli har även han visat lite humör när han blir less på ex en 6 månaders hane och jag tycker helt klart de har rätt att säg ifrån så länge de fortfarande lyssnar på mig och att de gör det på ett bra sätt.
//Matten som är TRÖTT

4 kommentarer:

  1. Tack! Nä, appoteringen kan vara svår. Teo var måttligt intresserad i början men vi har övat upp intresset och nu har det äntligen lossnat. Nu är det skitrolig! Hehe.

    Gud vad kul med en sådan helg, det behöver man ibland och låter som hundarna har fått göra mycket nyttiga grejer :)

    SvaraRadera
  2. Låter som att ni haft det toppen!

    SvaraRadera
  3. Ja tyvärr är det ju många som snackar onödigt skit och spelar fulspel i hundvärlden istället för att peppa! Är så himla tråkigt att det är på dagisnivå på vissa klubbar!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att jag hittade hit, sååå fina hundar! Alltid roligt med en ny djurblogg att läsa, jättefin! Härligt att få lite inspiration med! ^^

    SvaraRadera