måndag 10 september 2012

[TrickTräning] #1 inlägg 2

Jaha hur går det för oss(Mig och Gimli) med att lära oss Trick #1 som är att gå runt en sak.
Jo tackar det går riktigt bra ;) vi har ju gjort det svårare redan från början med att ha olika kommandon för höger och vänster varv vilket matte själv ha lite problem med att komma ihåg vad som är vad men i nuläget så går gimli runt en sak som först var en hink sen en stor kruka och nu flyttar vi det över på ett träd + försöker få in det så det görs på kommandon.

Vi hoppas bli klara till den 15e men det är inte säkert att han till 100% vet vilket som är höger och vänster men det kan vi fortsätta på sen, ibland behövs en paus i träningen för att man ska komma ihåg.
Även farten börjar komma mer och mer & bäst av allt är att Gimli tycker att det är jätte roligt!!
//Matten

2 kommentarer:

  1. Men vänta nu? Är det tillskott i flocken?? :D Jag tycker mig se en liten sötnos till valp i högerspalten!

    SvaraRadera
  2. Vad duktiga ni är! Och t.o.m höger och vänster varv! :)
    Ska bli spännande att läsa/kanske se film(?) den 15e om hur det gått då.

    Jag la just upp ett inlägg om hur vår träning gått till, tycker det gått bra och vi har lyckats lösa de små problem vi stött på. Varven kommer allt mer och jag hoppas de bägge två kan gå ett eller kanske t.o.m flera varv runt självmant tills på lördag.

    Hoppas ni får en fin tisdag! :)

    SvaraRadera