söndag 16 september 2012

[TrickTräning] #1 inlägg 3

"Konsten att runda någonting" och jag som ville göra det svårare, eller egentligen mer användbart för agility har försökt lära in skillnad på höger och vänster (Sick & Sack).

Det går bra att springa runt olika saker, jag har två träd som jag försöker få han att springa runt och Sack kommandot är på G, Sick har han lite svårare för men han tittar mycket på mig när jag visar med armarna var han ska springa. Tanken är att nu jobba bort armarna, få han att kunna det endast på kommando och sen ska vi även träna på detta när vi är ute på promenader och med mer störning. För nu har vi endast kört på gården så störningen har varit bilar, folk som går förbi.
Problem
Det enda problem vi har stött på var att först trodde han att han skulle lägga upp tassarna på krukan/hinken men det var ju bara vända på dem så gick inte det och sen förstod han fort att det INTE rörde sig om klossträning men att springa runt.

Jag tycker att det gick fort och var lätt att få han att gå runt, det är svårare att få han att skilja på Sick & Sack men nu har vi en grund så det är bara att träna på.

Glöm inte att gå in här för att se hur det har gått för Hella :)

1 kommentar:

  1. Härligt!! Super snyggt ju! :)
    Han är ju så himla söt din vovve så jag tror jag smälter!

    Vi har haft fullt upp med födelsedagsfirande och kattunge men film kommer upp imorgon i bloggen. Vad blir nästa tricks? Tycker detta var jätte skoj, jag måste bli lite bättre på dagarna bara men nu är det lugnt framöver iaf! :)

    SvaraRadera