måndag 23 maj 2011

Dag 2 – Presentera min hund

Freddie
Han är en chinese crested powder puff men eftersom hans päls inte gillar att bli tuggad på så hålls han nerklippt så att han kan busa och härja om han ville det. Han fryser inte på vintern även om det är -30 han älskar snö, han sover oftast sked med mig under mitt täcke. Han har lite svårt för andra han hundar när han är kopplad eftersom han har blivit påflugen av flera hundar, men sen han blev kastrerad så är han inte så intresserad alls av andra hundar och sedan han fick en lillasyster = mindre uppmärksamhet så har han börjat uppskatta människor mer.
Detta är kronprinsen ;)
Bilbo
En skrikande terrorist, var sådan även i valphagen, han har en motor som heter duga och han älskar att få arbeta, han ha lite svårt att hålla tyst när han vill arbeta(vi behöver träna på passiviteten istället) och vi ska ta det lugnt. Han avgudar sin lillasyster och där hon är där vill han vara. En riktigt lätt lärd hund men då har han hunnit lära sig många hyss oxå. Favorit sovplatsen för tillfället är under soffan(han ryms inte egentligen men han tar i med fart och våld så koms han in och ut :) Min lilla prins :))
Bilbo under soffan

1 kommentar:

  1. Vilka trevliga presentationer! Det är fascinerande att Freddie klarar kyla så bra - här daltas det med täcken på cockrarna på vintern. Inte för att jag vet att de fryser - utan mer för att jag är en sådan hönsmamma.

    SvaraRadera