söndag 15 maj 2011

Dum matten :/

Det blev ingen utställning i Överkalix idag, mattens bil är trasig och den blir inte fixad förens till veckan så vi fick lov att stanna hemma eftersom vi hade lite bråttom hem(Idag ska vi ut i skogen och titta på ett hus)
Så jag får visa upp mig nästa helg istället.
Tänk vad skönt med egen gård att springa runt på, egna träd att kissa på och kanske en trädgård där man kan äta goda saker ;)
Vad äter ni i eran trädgård? (Måste veta vad jag ska be matten odla åt mig)

Sen snackar matten och hussen om att brorsan kanske är sjuk så matten är lite ledsen så jag försöker vara extra snäll :)

Nospussar
//Bilbo (Jag håller tassarna för mina kompisar idag)

3 kommentarer:

  1. Är Freddie dålig? :(
    Hundarna hälsar att hallon och svartvinbärsbuskar är mums i trädgården... fast det bästa är nog ändå att gräva i grönsakslandet ;)

    SvaraRadera
  2. sv: Ja mina brukar plocka blåbär i skogen när vi är ute på hösten, men jag måste först visa hur man gör.

    Okej, ajdå kommer det sig av kastreringen tror du? jag vet en kvinna med en gammal collie tik som är inkontinent (tiken alltså, inte kvinnan ;)) och som medicinerats för det i flera år utan några biverkningar vad jag vet. Hm, ja den där magkänslan brukar ju oftast stämma och man känner ju sina djur bäst själv, men det behöver ju inte vara nåt medicinskt eller allvarligt.

    Det är bara bra med mina kineser, ska inte ställa nån nästa helg men ska ändå försöka ta mig till Luleå på lördagen, eftersom kineserna går där då, och till Sjulnäs på söndagen. Hade tänkt fota lite :)

    SvaraRadera
  3. Den ljusa puffen kom jag inte ihåg hur det gick för, det var en hane som gick i championklassen i allafall. Den mörka puffen blev 4 bt, den mörka nakna på två av bilderna tog cert och blev BIR och den nakna på sista bilden blev 2 bt och tog cert och blev ny svensk champion.

    Jo, det är väl bara att vänta och se hur det blir, han kanske svarar jätte bra på medicinen, om han nu ska försöka medicineras... men jag förstår att det är jobbigt, bara tanken på att de fyrbenta en dag inte ska finnas hos en är jobbig, kan tänka mig att Freddie är för dig så som Hilda är för mig.

    SvaraRadera