fredag 27 maj 2011

Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv

När jag var yngre så tjatade jag tillslut till mig en kanin som fick namnet Winny, för hund och häst fick jag inte :/
Hon blev rumsren (krafsade på dörren när hon ville ut och pinka) hon var HEMSK när man skulle klippa klorna men som att jag älskade denna lilla skuttande hårboll.
Minns även dagen hon dog, vi misstänker att något djur varit uti buren och skrämt ihjäl hon, men jag slapp se hon och sen ville jag inte ha någon ny kanin, hon var speciell och oersättlig.

Annars har jag hängt en hel del i stallet, där var det hästen Tormod som fångade mitt hjärta. Men plötsligt en dag så fanns han inte kvar utan de hade sålt han och struntade i att berätta det för mig som var där varje dag och skötte om han... Jag fick ju fortsätta rida på de andra hästarna men jag blev så ledsen och besviken på vuxna opålitliga människor så jag slutade rida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar