måndag 4 juli 2011

träning träning

Idag fick jag prova mina nya Agility hinder, en tunnel med släp, slalom och ett "däck". Det var jätte roligt att få prova på och bekanta sig med dessa men mitt i allt så smet jag. Jag kunde verkligen inte hålla mig ifrån att jaga en skata, men den lurade iväg mig lååångt bort och matten var rätt små sur  :/
Så då fick jag gå och sätta mig och titta på när matten och Dante tränade så då försökte jag irriterad dom genom att skrika men det fungerade inte, matten påstår att jag blev svartsjuk men det blev jag inte alls, jag vill bara inte låna ut MINA hinder till sur Dante, Så det så!!
Sen fick jag prova igen och just då mitt i allt så kom det en katt som jag bara var tvungen att jaga.
Matten såg ut som ett åskmoln när hon hämtade mig så nu lär jag aldrig mer få gå ut utan snöre  :/
Men för att trösta hon så var jag jätte duktig när hon lämnade mig ensammen hemma, jag är ju inte så van att vara hemma helt själv utan oftast var Freddie med mig så nu tränar vi lite på det så det ska gå bra sen i huset. Jag var så duktig så matten blev stolt och bjöd på en jordgubbe  :)

Nospussar
//Bilbo bus

1 kommentar:

  1. Jag förstår mycket väl att du var tvungen att jaga både fågeln och katten!
    Kram från Leia

    SvaraRadera