fredag 15 juli 2011

Sovfrämmande

I går kväll kom Dante hit och ska bor här hela helgen och jag har minsann hört att Dante ska få åka iväg och titta på utställningar, agility och han lär säkert få äta hamburgare oxå! :/
Matten säger att jag Dante behöver miljöträna ifall han ska börja ställas ut och jag stör bara om jag ska följa med, men hon har lovat mig långpromenader och MASSA bus den övriga tiden.
Idag och igår var jag jätte duktig, jag bryr mig inte speciellt mycke längre om katter och igelkottar, bara vissa buskatter som jag vill skrika åt och jaga men inte så konstigt som dom retas!!

AGILITY fick ha lite träning igår, matten tyckte att jag var duktig och hade förstått det där med tunneln+släp dock försöker jag gena för att komma till matten och det blir lite konstigt då. Däcket kan jag ta lite snett och det var bra däremot slalomet var jag inte alls sugen på men det är tydligen ett nöööt hinder.

Klossträning & städning Matten blev förvånad och hade nästan tänkt ge upp när jag alltid tidigare har klivit av klossen när jag ska flytta bakdelen och går och ställer mig i fotposition men idag fick vi till det och matten blev jätte jätte glad. Även min städning har vi kommit vidare med, jag har varit lite låst på att bara kunna städa "skinnet" men nu kunde jag städa lådan full men jag har inte lärt mig namnen på sakerna ännu så vi har en bra bit kvar men det är så roligt när jag och matten har massa övningar vi tränar på :)

Nospuss
//Bilbo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar