måndag 23 januari 2012

Agility på enkelt vis - Marie Hansson

Den här Agility boken har jag läst idag, den vänder sig till oss som är nybörjare och även till hundar som "intev vill" eller "vågar" köra agility. 
Man får bra med tips på hur man kan träna in alla hinder, även hur man kan göra vid olika problem som kan uppstå. 
Den är skriven på ett sådant sätt att den inte tar för givet att man kan massa Agility saker utan det förklaras på ett riktigt bra sätt & den är lätt att läsa.
Annars har ju fakta böcker en tendens att vara lite tung lästa men denna varvade lättsam text med bilder så det är nog svårt att missuppfatta texten, men vi får se till sommaren då jag ska läsa mer om hur man tränar in alla hinder, eftersom det är då det ska läras in. 
En bok jag rekommenderar andra som vill börja träna Agility. Marie Hansson har skrivit fler Agility böcker som nu står på "måste ha böcker" listan :)
//Matten

7 kommentarer:

  1. Men hej! Jösses så länge sen! Visst har du inte kvar "gamla" bloggen, utan bara den här? :)

    Sv: Tack för omtanken fina du! Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Den boken har jag aldrig sett. Ska kolla om jag fortfarande har en dubblet på agility action av henne för då kan du få den om du vill. Den första boken i agilityserien

    SvaraRadera
  3. Jo vi kör agility jag och kamelerna. Astrid är anmäld för första gången i hoppklass nu i februari som jag tänkte ta mig till. Just nu håller jag på och funderar hur jag kan göra en slalom hemma och har kommit på att man kan ta petflaskor och fylla dem med nåt och stoppa i en pinne. Det borde väl fungera :)

    SvaraRadera
  4. om du backar en sida på våran blogg så kan du se en film från när vi tränade sist :)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du har hittat till min blogg =) För då hittade ju jag hit till din =)

    SvaraRadera
  6. roligt att du tittar hos oss! :)

    SvaraRadera
  7. Beror lite på om du tränar med klicker, då brukar ju hunden prova lite mer själv(shejping), och då kan du ha tur att du får till det utan att lära in backa, men annars hade vi satsat på att lära in backa så att hunden får ett bakåttänk och vet att den har en bakdel också ;)

    SvaraRadera