lördag 21 januari 2012

Matten är yber stolt

Matten som skriver för pojkarna ligger utslagna efter dagens äventyr :) 
Vi var på middag så har varit fullt med skrikande barn men det brydde dom sig inte ett smack om men Bilbo tyckte det var lite jobbigt med doften av kattungar och marsvin som han inte fick se och leka med.
Tog ut han på en längre promenad i för han okänd miljö, han nosade och nosade men då klickade vi lite, jag gjorde ett nytt kommando och sen whips så gick han som en slö korv brevid mig i kopplet, jag blev så chockad att jag nästan trodde han tagit lugnande men icket det var bara jag som lyckades göra mig förstådd, stolt över mig och han!! 
Så i morgon ska vi kanske prova att åka skidor, han ska få dra, jag ska försöka hålla balansen och inte bryta några ben men vi får se om vi vågar.

Gimli fick springa omkring lös på massa skoterspår sen blev det mörkt så då gick vi in igen för jag vill inte att lilla hjärtat ska bli påkört av någon idiot som kör skoter, de kör ju lite över allt och hur fort som helst så vi tog det säkra före det osäkra. Vi tränade egentligen ingenting men samtidigt tränade vi på att vara lös i ny miljö, koppel träning och inkallning, men det är ju sånt man inte riktigt tänker på när det börjar vara vardagsmat och det går så bra. 

Mitt hjärta vill spricka av stolthet och kärlek till mina lurvbollar :)  
Ett liv utan hund är ett tomt och tråkigt liv i mina ögon. 
//Matten (utställningen Gimli pratade om är den 28/1 så nästa lördag så alla vet vilken dag dom ska hålla tummar, tassar och tår för han och Dante)

3 kommentarer:

  1. <3 - klart du ska vara stolt!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ok, isf så får du tipsa mig om det blir bloggning med en liten nummer två :) Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Duktiga killar du har!
    Ska absolut berätta hur boken var när jag fått hem den och kikat i den :)

    SvaraRadera