torsdag 26 januari 2012

Matten + Vi = Kärlek

Bästa platsen på kvällen är i mattens säng!!

Så här kan vi överraska matten medan hon borstar tänderna, men oftast är det bara jag Bilbo som ligger i mattens säng och väntar, lill fjanten är där matte är.
Jag har insett att matten har tid med mig oxå fast jag har en lillebror, hon brukar kela med oss en stund var så det inte ska vara orättvist och jag kan till och med ligga under täcket med hon om hon fryser, men bara en liten stund och sen måste jag kyla ner mig under sängen.
Men jag brukar försöka hinna tillbaka till sängen på morgonen innan matten vaknar så hon inte ska känna sig ensammen, jag tycker att jag och matten har blivit tightare och hon ler instämmande.
Vi alla saknar Freddie men gång på gång inser vi att det tunga beslutet var rätt för hela flocken mår bättre(speciellt jag nu när jag får finnas till), jag vågade knappt få bli kliad utan att han tittade hotfullt på mig så matten har sagt att det får ta den tid det tar för mig.
Matten älskar oss och hon tar sig alltid tid för oss en och en även om människo valpen tar massa tid!
Nospussar
/Bilbo

2 kommentarer:

  1. Svar: Ja, ska man som hundägare hela tiden visa extrem hänsyn så skulle det ju underlätta om alla/dom flesta var ömsesidiga, men så är ju inte fallet, men vi tar iallafall in hundarna närmare när det kommer människor :)

    SvaraRadera
  2. Hundar är fantastiska! Finns inga bättre glädjespridare!

    SvaraRadera