söndag 29 januari 2012

Dante - inoff Boden 28/1-12

Med tanke på att han blev "påflugen" i veckan IGEN så hans antihund radar blev enorm igen och hans skällande kan göra en döv irriterad så skötte han sig jätte bra. Visst var det jobbigt för han i början, samtidigt som han skäller av iver för att han inte visste riktigt vad vi skulle göra men när jag kommer och hämtar han & hans matte så ska vi oftast iväg på roliga äventyr.
Han låg för det mesta tyst och sov i buren, ungefär hela dagen innan det var hans tur i ringen. 

Domare: Eva Rajala Wikermo
Kritik: 3 år, vackert huvud med fina ögon, korrekt bett. Tunt förbröst.
Bra skuldra, välvinklad, vacker päls. Trevligt temprament.
Rör sig glatt och trevligt, lite okoncentrerat. Välvisad.

Han fick ingen HP rosett och det var för att han var för glad och spallig. Och hon rekommenderade mig att åka på inoff utställningar och träna så han dämpar sig.
För det första så var det där en inoff utställning för det andra så tycker jag det är bra om hunden visar att de tycker det är roligt, för jag vill då visa en glad hund inte en som jag ska släpa omkring i ringen och som helst bara vill gå därifrån. Men men alla är vi olika.
Det var andra gången han stod på ett bord så det var även idag jätte spännande för han men varken han eller JAG kan det där med bord så nu ska vi hårdträna.
Någon som vet hur man kan träna upp hunden till att få lite mer bröst muskler så han inte är lika tunn?  Jag är JÄTTE nöjd för han höll svansen precis dom cavalierna ska, han hade jätte roligt, brydde sig inte så mycke om domare och ignorerade allting runtomkring. 
Han stod jätte bra och vi hade kul :) 

6 kommentarer:

  1. Visst är det så, det är det bästa om hunden är glad och sprallig, då har den kul och det är ju det man vill!
    Ser fram emot nästa utställning.
    Vi syns / Veronica & Vovvarna

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt när hunden är glad i ringen. Har en sådan här hemma som har tyckt att det är så trååååkigt men som nu tycker att det är så kul. Men med lite överglädje så visar de inte heller sig till sin fördel även om de har skoj. Kontrollen i benen är borta och frambenen vobblar och ryggen åker upp. Domaren menade nog att han skulle lära sig att visa glädjen till sin fördel ;) Det bästa är om glädjen blir kontrollerbar och då visar de sig även på ett bra sätt med attityd iställer för tokighet. Jag hoppas att du förstod vad jag menar :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt att det gick så bra. Måste få fråga vart ni bor?

    SvaraRadera
  4. Det var ju fin kritik på han oxå :-) härligt.

    SvaraRadera
  5. Hej Anna. Kameran är en sony, ett år gammal och kostade c.a 3000 kronor. Finns säkert lika bra och bättre kameror för en billigare penning idag.Har tidigare haft sony kameror och har fortsatt med det märket då jag lärt mig dess funktioner och varit nöjd med kameran. Har även en stöt och vattentålig kamera ,olympus,som jag använder ute i skog och mark(vid regn och snö), den tar helt okej bilder utomhus.
    Ha det så gott, krama snyggvovvarna.
    / Veronica

    SvaraRadera
  6. Superbra kritik ändå ju! Skit i henne!
    Vi hade en domare som uttryckte "To happy, not good for show!"

    Jag tycker att dom ska visa att dom trivs i ringen!

    SvaraRadera