måndag 18 juni 2012

agilitykursen dag 2

Gimli fick som han ville, REGN (och då var det även jätte myggigt) :/ Men är det kurs så spelar det ingen roll vad det är för väder.

Balanshindrena gick jätte bra, vi har tränat med musmatta för att få till två på-två av så småningom men när vi körde en hel bana så la jag inte ut någon men Gimli gjorde så ändå så han är tydligen mer lätt lärd än ja trodde men ska ändå fortsätta träna med musmatta ett tag till så det verkligen sitter.
Vippen var han rätt tuff på och när han insåg att oj nu rör det sig då vände han om och gick tillbaka vilket gjorde att det rörde sig åt andra hållet istället så han tränade på riktigt bra och blev inte rädd alls utan det blev nog mest konstigt när alla tittade.
Platten var det stora hat momentet även idag, han smet iväg till buren så fort vi närmade oss den så det ska vi träna mer på(Det har vi gjort idag måndag och då var han inte alls brydd så antingen gillade han inte just den platten eller så blev det för stor fokus på den)
Vi fick träna handling med och utan hund, verkligen jätte nyttigt och jag har hunnit bli tränings beroende, vill träna mer nu och nu och nu, tur jag har några hinder hemma så jag kan träna in några kommandon så kan man koncentrera sig på kontaktfältshindrena när man är på klubben.

Vi behöver träna mer på sitt(isto) och stanna, vi har som glömt bort den biten ;) Sen så en hel del handling och hinder och allting annat runt omkring men nu har vi byggstenar för att träna vidare och kul är det, dock tror jag att jag gillar det lite mer än han så vi ska göra det roligare med mer lek och mer godis :) Jag måste bromsa mig själv en hel del ;P 
//Matten - agility nörd

5 kommentarer:

  1. vad roligt ni ser ut att ha haft! Blev lite kontigt med att hämta tunneln i och med att Elof blv sjuk, men tack för erbjudandet i af. Men nu kanske du behövere den själv?

    SvaraRadera
  2. Ja, visst känns det som om det är inte dåligt med saker att träna på iaf. Platten brukar vara ett så'nt hinder som de reagerar på om det är ett nytt. Man får träna på lite olika när man är ute på semester till exempel.

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Det är jag som syr halsband i namnet "Made by Me"
    Du kan adda mig på facebook, så kan du själv komponera ditt halsband :)
    Priserna varierar mellan 150-200,- beroende på val av tyger, band, storlek m.m.
    Mvh
    Jenny Helgesson

    SvaraRadera
  4. Jag ska prata med henne! :) Hoppas ni får en fin midsommar!

    SvaraRadera
  5. Kul med en agilitynörd till och tack för dina kommentarer på min blogg. De värmde! Ja det är synd att vi bloggare inte bor närmare varandra, tänk så skoj det hade varit. Glad midsommar önskar vi er! Kram

    SvaraRadera