lördag 16 juni 2012

agilitykursen dag 1

Oj vad full min hjärna är på allting, tur man hade läst på om agility innan så man kommer ihåg guldkornen efter idag. Gimlis träning gick så där, han visade att "visst andra människor som böjer sig ner de kanske vill klia just mig, hundar som kommer nära kan jag nosa lite på och inte lyssna på matten och har jag hoppat ett hinder så har jag sen förtjänat att få gå i buren och vila."
Det innebär att jag mest har burit han från buren och ut på grusplanen igen och han har mest sagt "matte det är såååå varmt, jag döööör". Ingen annan hund var så där jätte påverkad utan de försökte, Gimli ville inte försöka och han är ju inte van värmen heller så imorgon kanske det går bättre när det är lovat regn och molnigt(då lär han klaga på myggen i stället...)
Så ska man träna på framåt sändande är de med buren i slutet, absolut ingen mer burträning för han verkligen sprang till buren och la sig längs in och försökte gömma sig, när buren var stängd så provade han att använda tunneln eller platten som bur istället :/
Ida & Polka

Vi får i alla fall många idéer på bra övningar att träna, imorgon ska vi träna balanshinder, det ser jag verkligen framemot och hoppas på att få lite ideér om hur jag/vi ska göra(vi har lite beslutsångest)


slalom med "fuskband"

Polka har sikte på godiset
Det är en bra kurs, kul med en intensivkurs över en helg och vi är bara 5 stycken som dessutom kommer från olika kommuner så vi får en större bekantskapskrets :)

2 kommentarer:

  1. Låter som att ni har roligt på kursen i alla fall. Tänk vad värmen kn påverka hundar. Förstår att dina pälsde kan ha det jobbigt. Mina älskar värmen men påverkas mycket av regn.

    SvaraRadera
  2. Nejmen tack så jättemycket! Kul att du tycker det :)
    Jag kanske får testa att teckna en lapphund när jag fått hem bättre pennor och block :)

    Oh vad kul med agilitykurs!Jobbigt när det blir för varmt dock :/

    SvaraRadera