tisdag 12 juni 2012

Dagens konstiga uppdatering...

Bilbo började halta på vänster bakben på morgonen och gör så fortfarande, han har dock inte nog ont så att han kunde låta bli hamburgaren på diskbänken som han åt ståendes på bakbenen så är inte så farligt ;)

Gimli klarade av att vara lös på en fotbollsmatch, han gick inte till planen, bollen, sprang efter springande människor, hälsade bara på folk som jag tillät och han sprang inte ens till hundar eller annat, han låg där han låg och jag fotade med ryggen mot han. STOLT!! Nästa gång ska vi prova att vara mer i gröten av all störning.

Däremot så när vi kom dit så var det en liten chihuahua som gjorde utfall och morrade åt Gimli, han brydde sig inte. Hunden som var i flexikoppel kom vid ett senare tillfälle promenerande mot oss utan någon som brydde sig om vad hunden gjorde, jag satt foten emellan och hon i kopplet hon log mot mig när jag röt "Ta bort din hund" då kallade hon mig för något mindre vackert. Även om hon har en liten hund vill jag inte att den ska få en chans att hoppa på min inte ens 1åriga hund. Fy fan för vuxna människor som inte borde ha hund!!
Dessutom så tränar jag min hund på att inte hälsa på alla hundar, speciellt inte på okända hundar. Hon måste vara dum som inte fattar att man kanske inte vill att ens hund ska hälsa på en hund som morrar och dessutom kan ju min vara sjuk och därför inte bör hälsa men nej hon var otrevlig och kallade mig saker, kan ju tilläggas att hon är dubbelt så gammal än mig... kände inte så ;) 

//Matten och sina fyrbenta <3

1 kommentar:

  1. Jag undrar ibland hur många korkade hundägare det finns egentligen. Varenda fullt fungerande människa borde väl fatta att det är fel att låta sin lösspringande hund tränga sig på okända hundar. Fy!

    SvaraRadera