fredag 29 juni 2012

Bilbo & Gimli på fotbolls cup

Oj vad här miljötränas, pojkarna får turas om eftersom de behöver träna på olika saker men båda två är verkligen barn magneter och blir klappade och kramar, det kan jag bjuda på eftersom pojkarna är vana vid barn + att de inte blir stressade av dem, Bilbo kan bli stressade av vuxna människor...

Bilbo fick följa och se Robin spela mot Bangkok vilket var en tråkig match(vilket var bra så man kunde fokusera på B) när thailändarna var så överlägsna :/ men Bilbo skötte sig bra och var lugn och låg och passivitetstränade en hel del. Han skällde när jag lämnade han i bilen och några hundar var för nära... men när jag var brevid bilen blev han tyst så han börjar känna mer och mer att jag har koll på läget :)

Gimli fick sen följa och se matchen mot ett Norskt lag, där var det mer grejjer runt om kring som springande personer, bollar från höger och vänster och massa hundar som gick i flexikoppel och "glömdes bort" så de strosade iväg en hel del själva. Men Gimli är ju inte speciellt brydd så det gör inte så mycke men det är rätt skönt att vi får fortsätta träna på att han inte ska bry sig.
Däremot så blev han rädd för en Buss, så nu när en bil kör brevid skuttar han omkring och är rädd om rumpan och blir då lätt trampad på eller på körd av en vagn när man rätt ofta har en sån med sig :/ Så när vi gick hem fick han träna på bilar inte är farliga men det positiva är att han nog aldrig lär få för sig att jaga bilar ;) Även om det varit sol men inte så jätte varm och rätt blåsigt så har han klarat sig utan kyltäcke och det är jätte bra för nu försöker vi lära oss när han behöver det och inte.

I natt ska jag och Gimli sova borta för ikväll ska vi på invigning och imorgon loppis och mer matcher, så lillen får verkligen känna hur det är att vara på cup och jag tycker det är bra att passa på när man har möjlighet.
//Matten

1 kommentar:

  1. Ja att det är Summergames nu kan man ju inte undgå att märka...även om man inte är in till stan. Fotbollsspelare överallt! Ha en härlig helg. Själv jobbar jag!

    SvaraRadera