lördag 30 juni 2012

Gimli på fotbollscup invigning

Nöjd kille när det händer någonting annorlunda!!

En fotbollscups invigning där det är närmare 800 lag kan vara en spännande miljö för en inte ens 1årig finsklapphundspojke som för tillfället har väldigt mycket hormoner i kropp & knopp.
Våran förening gick sist vilket innebar en lång väntan med mycke kelande med alla barn som ville klappa hunden :) Sen gick vi, det tjoade och var trångt, folk över allt och så fick man springa sen stå still sen kunde man knappt röra sig och sen var det över...
Gimli gick mitt i smeten och skötte sig perfekt, nu gick vi inte där det lät som mest kanske eftersom det lever om betydligt mer i början än på slutet, men han brydde sig inte om någonting. Det enda som var lite läskigt var en liten flagga som råkade hamna på hans rygg annars såg han ut att älska det, speciellt när folk nästan överallt gav han uppmärksamhet, detta kanske är konsekvenserna av att han är utställnings van? Han är van trängsel och människor så detta var ingen skillnad... eller så är vårat band så starkt att när jag inte är brydd så är inte han det heller.  

Sen så fick jag för mig att en del pekade och tyckte att det var synd om han, är det synd om polishundar vid kravaller? Militärhundar? o.s.v Man miljötränar ju och vänjer hundar allt eftersom och jag ansåg att vi skulle klara av detta och det gjorde vi ju, hade han reagerat negativt hade vi gått därifrån. Jag tycker det är kul med en hund som är trygg i sig själv och de mår bra av utmaningar, sen var det många som påpekade för mig efteråt hur förvånade de var över att han varit så obrydd och när de fick höra om hans låga ålder blev de ännu mer förvånade för han är ju faktiskt nästan en valp...

Jag är stolt och nu ska vi träna mer, funderar på att träna han på att bli någonting.. Förslag? 
//Matten 


1 kommentar:

  1. Hej, tack för dina kommentarer på min blogg. Konstigt att du inte kan kommentera. Jag har kollat mina inställningar men hittar inget konstigt. Ska lägga till din blogg i listan min, kanske blir det lättare då. Fotbollscuper är bra träningsställen:-)

    SvaraRadera